Πέμπτη 10 Νοεμβρίου 2011

Αντιρρησίες συνείδησης: γιατί να ΜΗΝ πας στρατό








1) Γιατί πιστεύω στο δικαίωμα της επιλογής
Δεν θέλω να πάω και απαιτώ να έχω την ελευθερία να διαλέξω,
εφόσον δεν βλάπτω το κοινωνικόσύνολο. Θυμάμαι ακόμη πως
ο σεβασμός της ελεύθερης βούλησης της προσωπικότητας
και της αξιοπρέπειας προστατεύονται από το ελληνικό και το
ευρωπαϊκό Σύνταγμα




2) Γιατί ο στρατός είναι ένας κατ’ εξοχήν καταπιεστικός και
εξουσιαστικός μηχανισμός
και μόνη η λέξη “ανυπότακτος̋ που αποδίδεται σε όσους δεν
πάνε, καταδεικνύει την ιδεολογική φόρτιση. Επιμένω επίσης να
θυμάμαι ότι αυτός ο εξουσιαστικός μηχανισμός μου κατέλυσε
τρεις φορές στη διάρκεια του περασμένου αιώνα τις πολιτικές
μου ελευθερίες








3) Γιατί δεν θέλω να μάθω να σκοτώνω
Η εκπαίδευση που λαμβάνω στο στρατό έχει μόνο ένα στόχο:
Να με καταστήσει ικανό να ξεπεράσω τις όποιες αναστολές
και φόβους μου και σε κάποια δεδομένη στιγμή να σηκώσω το
όπλο και να δολοφονήσω αυτόν που βρίσκεται απέναντί μου.
Δεν επιθυμώ τη μετάλλαξη της προσωπικότητάς μου με αυτόν

τον τρόπο και το διεκδικώ





4) Γιατίδεν θέλω να γίνω “Άντρας”.
Προτιμώ να διερευνήσω μόνος μου τον τρόπο που αναγνωρίζω
τον εαυτό μου, να διαμορφώσω τον χαρακτήρα μου και τη
συμπεριφορά μου με βάση την τρυφερότητα και την κατανόηση.
Όχι να με κάνουν με το ζόρι σκληρό και ανθεκτικό αντράκι





5) Γιατίδεν θέλω να γίνω “Ελληναράς”
Στο στρατό πρέπει να ορκιστώ ότι το πολυτιμότερο πράγμα για
μένα είναι η σημαία και αποδέχομαι πως θα την υπερασπιστώ
μέχρι και την τελευταία σταγόνα του αίματός μου.
Δεν έχω όμως ακόμη καταλήξει ποιο από τα δύο είναι για μένα

πολυτιμότερο





6) Γιατί δεν διαπραγματεύομαι το σεβασμό
της αξιοπρέπειάς μου
Με την παρουσία μου στο στρατό απεμπολώ τα δικαιώματά
μου ως πολίτης. Υποτάσσομαι στον φασιστικής έμπνευσης
στρατιωτικόκανονισμό20-1, παραδίδοντας την ταυτότητα και
μαζί και την πολιτικήμου υπόσταση. Αποδέχομαι πως δεν
επιτρέπεται να μετέχω σε σωματεία, ενώσεις συλλόγους πως
δεν επιτρέπεται να διαβάσω εφημερίδα όποτε και όπως θέλω





7) Γιατίδεν ανέχομαι την υποκρισία του στρατιωτικού
κατεστημένου,

που στα δύσκολα το μόνο που γνωρίζει είναι να κρύβεται
και να συγκαλύπτει. Γιατί δεν ανέχομαι να βγαίνει πλαστό
πόρισμα για τους νεολαίους που κάηκαν ζωντανοί στον Έβρο,
γιατί θεωρώ ύβρη ότι το πόρισμα για την πτώση του αεροπλάνου
στον Όθρυ το 1991 δεν έχει δοθεί ακόμη στους συγγενείς των

νεκρών





8) Γιατί η ζωή είναι μικρή για να τη σπαταλάω σε τόσο
ανούσια πράγματα όπως ο στρατός
Δεν θέλω να χάσω την επαφή μου με φίλους, κοπέλα,
οικογένεια, δουλειά σπουδές. Δεν θέλω να βγαίνω έξω μια
φορά την εβδομάδα και να μιλάω μόνο για το στρατό και τις

αγγαρείες του





9) Γιατί οργίζομαι όταν διαπιστώνω το τεράστιο κενό
πληροφόρησης
και το βαθύσκοτάδι μέσα στο οποίο πρέπει να κινηθώ για να
πληροφορηθώ ένα από τα βασικά δικαιώματά μου. Ξέρω ότι η
Ελλάδα έχει δεσμευτεί στο Συμβούλιο της Ευρώπης να παρέχει
ενημέρωση για την εναλλακτική υπηρεσία και με προσβάλλει η
χώρα μου να με θεωρεί ανόητο





10) Γιατίδεν θέλω να συμβάλλω
στην καταπίεση των “άλλων”

Με την παρουσία μου στον στρατό συμμετέχω
και υποστηρίζω, έστω και με τη μικρή μου
συμβολή στρατιωτικές αποστολές
εκτός Ελλάδας, έχω δε διαβάσει
στην ιστορία μου πως όσες
φορές εμείς είχαμε ξένους
στρατούς στη χώρα μας τους
χαρακτηρίζαμε στρατούς
κατοχής ότι και να
έλεγαν αυτοί. Ξέρω,
επίσης ότι η χώρα μου
πρόσφερε σε όλες τις
γλώσσες του κόσμου
τη λέξη “άσυλο”,
δεν θέλω λοιπόν να
κυνηγάω μετανάστες
και να κλείνω τα
σύνορα για τους
πολιτικούς πρόσφυγες







16 σχόλια:

  1. Συμφωνω με τα παραπανω..ομως,δυστυχως, οι μονοι αντιρρησιες συνειδησης στην Ελλαδα ειναι οι Μαρτυρες Του Ιεχωβα,οι υπολοιποι απλα κανουν την θητεια τους(οπως και γω)κανονικα για να μην τους πει ο κοσμος ''αιρετικο'' ή ανθελληνα...τελικα,μενουμε στα λογια..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Στρατός ήταν και πέρασε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Περιμένω να μπω με το νέο έτος, ήταν να μπω νωρίτερα αλλά τελικά δεν έγινε όπως τα `χα σχεδιάσει. Χάνω χρόνο απ` τη ζωή μου και τις σπουδές μου. Υπάρχει κάποιος τρόπος να μην πάω, χωρίς να θεωρηθώ λιποτάκτης ? ( τουλάχιστον θα μπορώ να πω ότι έχασα το 2011 όχι και το `12 ολόκληρο! ) Μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πηγαινετε στρατο μαμοθρεφτα δεν θα παθετε και τιποτα και σταματηστε να κρυβεστε πισω απο "ιδεολογιστικες" αποψεις για να κρυφτειτε κατω απο το φουστανακι τησ μαμας σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εμαθες το παραμικρο στον στρατο???
    Περασες δημιουργικα τον χρονο σου??
    Εγω παντως καθαριζα τουαλετες!!
    Σταματησα στη μεση τις σπουδες μου!
    Και εχασα και τη δουλεια μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Το αρθρο ειναι απαραδεκτο. Η υπηρετηση στον Στρατο ειναι υποχρεωση προς την Πατριδα.για καποιους ευκολοτερη και για καποιους δυσκολοτερη. η αποφυγη της μονο προς τιμην δεν ειναι. Το οτι υπαρχουν αρκετες αγκαρειες ειναι λογικο γιατι δεν υπαρχει η απαιτουμενη επανδρωση, αφου οι περισσοτεροι προσπαθειτε να αποφυγετε την θητεια, η οποια ειναι και μειωμενη. οποτε καταντα φαυλος κυκλος. Και αντε γινεται προεραιτικη...το σιγουρο ειναι οτι δεν θα καταταχθει μεγαλο ποσοστο, ο καθενας για τους λογους του και καλα θα κανει αν αυτο πιστευει. τι πιστευετε, οτι θα συνεχισουμε να ζουμε ειρηνικα?? τετοια αυταπατη?? δεν υπαρχει κρατος στον κοσμο που να μην εχει στρατο!!! το οτι εγω δεν πιστευω στη βια και ειμαι φιλειρηνικος δεν σημαινει οτι ειναι και ο διπλανος μου. ωραιες ειναι οι ιδεολογιες αλλα για συνελθετε λιγο και δειτε ρεαλιστικα τον κοσμο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Κι αλλοι εχουνε στρατους αλλα σε πληρωνουν και δεν ειναι και υποχρεωτικοι. Εγω δεν προκειται να παω για κανενα λογο και θα φυγω απτην χωρα ουτως η αλλως και δεν θα ξαναγυρισω. καλη η εκπαιδευση αλλα δεν μελεταω μουσικη 15 χρονια για να παω να καθαριζω τουαλετες. δεν θα χασω επαφη απο την δουλεια μου για την και καλα πατριδα μου. να καταργηθει δεν με νοιαζει. και κανεισ δεν πρεπει να πηγαινει. τελος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αϊντε ρε μαμάκια! Τόσες χιλιάδες επί τόσα χρόνια έπαθαν (πάθαμε) τίποτα που πήγαμε;Και προσοχή μην σκίσεις κανένα καλσόν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @Ανώνυμος 2 Ιανουαρίου 2012 7:34 π.μ.
    @Ανώνυμος 11 Ιουνίου 2012 6:43 π.μ.
    @Ανώνυμος 5 Οκτωβρίου 2012 2:07 μ.μ.

    Να πατε να γαμηθειτε. Δεν αφορα κανεναν σας οι λογοι για τους οποιους καποιος δε θελει να παει στρατο και ουτε αν τελικα θα παει η οχι. Ειναι καθαρα προσωπικο. Και να βαλετε τις επιχειρηματολογιες του στυλ "οι αλλοι ειναι χαζοι που πηγαινουν κι εσυ εισαι ο εξυπνος" στον κωλο σας. Ολοι τρωτε αμασητα οτι σας πλασαρουν οι προηγουμενες γενιες και η κοινωνια χωρις ναμφισβητειτε τιποτα ( http://el.wikiquote.org/wiki/%CE%91%CE%BC%CF%86%CE%B9%CE%B2%CE%BF%CE%BB%CE%AF%CE%B1_-_%CE%91%CE%BC%CF%86%CE%B9%CF%83%CE%B2%CE%AE%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%B7 και μερικα ωραια ρητα περι αμφιβολιας). Δυστυχως ομως στην Ελλαδα ειμαστε ακριβως ενα βημα μπροστα απτο να καιμε νεαρες κοπελες με καμια κρεατοελια στην πυρα με την κατηγορια της εξασκισης μαγειας (καιμε βιβλια instead).

    Υ.Γ.: Ο αλλος μου γραφει το στρατο και την πατριδα με κεφαλαιο λες και ειναι κυρια ονοματα. Κουνα λιγο το κεφαλι σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Τα περισσότερα σχόλια είναι από χρηστες (άνθρωποι σίγουρα δεν είναι), που υποστηρίζουν την υποχρεωτική θητεία.

    Πως τόσοι άνθρωποι στην ελλάδα να μην αυτοκτονούν όταν βλέπουν πως γύρω τους, όλοι είναι πλάσματα χωρίς ψυχή;

    Όλοι εσείς που μιλάτε υπερ του στρατού και της θητείας είστε κάτι άλλο από ανθρωποι. Κάπου στην πορεία ξεχάσατε την πραγματική φύση του ανθρώπου. Ξεχάσατε πως όλοι μας είμαστε ένα. Είμαστε αυτό που υπάρχει, αυτό που υπήρξε και αυτό που θα υπάρχει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ΕΙΜΑΙ 18 ΧΡΟΝΩΝ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΣΚΕΦΤΟΜΟΥΝΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΩ ΝΑ ΥΠΕΡΕΤΗΣΩ ΑΛΛΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΕΙΔΑ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΠΑΝΤΟΣ ΤΟ ΘΕΜΑ Σκεφτηκα οτι ισως κανω λαθος,Εχω ενα μικρο προβληματακι δεν κολαει βεβαια εδω απλος δεν μπορω να συγκεντρωθο ευκολα...στο να γραψω και συνεχεια πεταω κοτσανες...θελω να υπερετισω την χωρα μου οχι γιατι ετσι πρεπει αλλα διοτι το πιστευω αυτο...Χωρις ψυχη δεν προκειται να αλαξουμε αυτον το δύσμοιρο κοσμο.Αγαπω την ελλαδα τον τοπο που γεννηθηκα.Θελω να ξαναζησω ελευθερος...και γω και πολλοι αλλοι Ξερω τωρα τη σκεφτεσαι οτι η συμπεριφορα μου ειναι καπως παιδιακιστικη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Sta arxidia mas pante na uperetisetai tsoglania! sto dialo malakismena upokimena mono xara kai panigiria theletai den kitatai omos pera apo ton orizoda ti kribetai

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Μαθε να γραφεις πρωτα ελληνικα αμαρφοται...Ολοι με τα Ελληνοαγγλικα η αλλιος τα greekenglish

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. καλα αυτο που γινεται εδω περα ειναι απεριγραπτο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Επειδη οι φασιστες νιωθουν οταν καθαριζουν τα σκατα στις τουαλετες του στρατου νιωθουν πως βρισκονται στο φυσικο τους χωρο, δε σημαινει πως ολοι πρεπει να συμμεριζομαστε τα αισθηματα τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή