Κυριακή 10 Φεβρουαρίου 2013

Σαν σήμερα στις 10 Φεβρουαρίου 1898 γεννιέται ο Γερμανός κομμουνιστής ποιητής και δραματουργός Μπέρτολτ Μπρεχτ...


«…Όταν ήρθαν να πάρουν τους τσιγγάνους δεν αντέδρασα.
Δεν ήμουν τσιγγάνος.
 
Όταν ήρθαν να πάρουν τους κομμουνιστές δεν αντέδρασα.
Δεν ήμουν κομμουνιστής.
 
Όταν ήρθαν να πάρουν τους Εβραίους δεν αντέδρασα.
Δεν ήμουν Εβραίος.
 Όταν ήρθαν να πάρουν εμένα δεν είχε απομείνει κανείς για να αντιδράσει…»

21 σχόλια:

  1. Είσαι λάθος! Για κοίτα εδώ:
    http://www.blogger.com/comment.g?blogID=81787152277490965&postID=6245541381703329492
    Άντε και να μην γράφεις ό,τι σου περνάει από την κούτρα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. δεν καταλαβα.Το οτι μου περναει απο την κουτρα μου πηγαινει στο κομμουνιστης. δεν πιστευω οτι για να εισαι κομμουνιστης πρεπει να εισαι και σε καποιο κ.κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ή χαζό είσαι ή κάνεις το χαζό. Από το σύνδεσμο που σε παράπεμψα φαίνεται καθαρά ότι: α) το κείμενο που παραθέτεις και αποδίδεις στον Μπρεχτ δεν είναι του Μπρεχτ και β) το κείμενο που παραθέτεις δεν είναι αυθεντικό αλλά «πιασάρικη» παραποίηση του αυθεντικού. Αυτό εννοούσα και τα άλλα περί του ποιος είναι κομμουνιστής και ποιος δεν είναι καθώς και αν υπάρχουν κομμουνιστές εκτός ΚΚ να τ’ αφήσεις γιατί είναι αλλουνού παπά ευαγγέλιο. Και άντε να μάθεις και λίγα σωστά ελληνικά για να ξέρεις πότε γράφουμε «ότι» και πότε «ό,τι».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. re vlakako sto gamosundesmo pou tin parepempeses, epidi k go prospathisa na to vro, exei ena soro pramata...pou sto dialo na doume auto p thes.
    anti na peis bravo sta paidia gia tin prospathei p kanoun, tous ti les kiolas...
    sugxaritia, eisai polu magas.
    episis k sy na matheis pote grafoume ποιος kai pote ποιός!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Φυσικά και ανήκει στον Μπρέχτ!!! Μη ξεχάσουμε και αυτά που ξέρουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. απλά το συγκεκριμένο απόσπασμα που παραθέτεις είναι του Νίμελερ!
    http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CF%81%CF%8E%CF%84%CE%B1_%CE%AE%CF%81%CE%B8%CE%B1%CE%BD...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. An thelete tin apopsi mou, mikri simasia exei poios to pe...simasia exoun oi idies oi lekseis pou einai pragmatika poly dunates!!
    Kai pros theoy, mi fagoneste!
    Oson afora sto deutero sxolio tou Anonimou, tha tou elega oti vrisketai se akroaristero blog..Posos mas endiaferei an grafetai oti i o,ti!!
    Kalinixta k Kali tuxi... ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. συμφωνώ ! τα περί πνευματικής ιδιοκτησίας με αφήνουν παγερά αδιάφορο ! απλά είπα να το γράψω μιας που μπήκα... το σημαντικό είναι ότι θα μπορούσε να είναι και Μπρέχτ! καλή συνέχεια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @ Ανώνυμος 11 Φεβρουαρίου 2013 - 9:57 π.μ.
    Ότι είμαι μάγκας εγώ το ξέρω, ότι είσαι κουραδόμαγκας εσύ το ξέρεις;

    @ Ανώνυμος 11 Φεβρουαρίου 2013 - 10:09 π.μ.
    Σοβαρά είναι του Μπρεχτ; Και πού το λέει ο Μπρεχτ ακριβώς (αν έχει τύχει ν’ ανοίξεις ποτέ κάνα βιβλίο στη ζωή σου);

    @ mparmpa-Stroumf 11 Φεβρουαρίου 2013 - 10:17 π.μ.
    Σώπα ρε μπάρμπα, σε τέτοιο μπλογκ βρίσκομαι και δεν το πήρα είδηση; Και δεν μου λες από πότε η «ακροαριστερά» (τι ωραίος χουντοδεξιός χαρακτηρισμός!) κατάργησε τη γλώσσα και τη γραμματική;

    @ Ανώνυμος 11 Φεβρουαρίου 2013 - 10:20 π.μ.
    Τι καλά τι ωραία που «καταργήσαμε» την πνευματική ιδιοκτησία για να μπορούμε (όχι ο μεγάλος Μπρεχτ, βέβαια) να κλέβουμε άνετα ό,τι δεν είναι δικό μας, εμείς που πνεύμα δεν έχουμε...

    @ stroumfita 11 Φεβρουαρίου 2013 - 1:56 π.μ. & Ανώνυμος 11 Φεβρουαρίου 2013 - 9:57 π.μ. & Ανώνυμος 11 Φεβρουαρίου 2013 - 10:09 π.μ. & mparmpa-Stroumf11 Φεβρουαρίου 2013 - 10:17 π.μ. & Ανώνυμος 11 Φεβρουαρίου 2013 - 10:20 π.μ.
    Αναρχοφασιστάκια της συμφοράς και απάσας Ελλάδας αλληλοκουκουλωθειτε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Απ΄αυτα που λες φαινεται ποσο κομπλεξικος μπορει να εισαι,το μονο που δεν προσδιοριζεται ειναι το αν εσυ εισαι φασιστας,αλλα χρυσαυγιτης που να ξερει τον Μπρεχτ μαλλον δεν υπαρχει,αρα πρεπει να εισαι σκληροπυρηνικος σταλινικος απ αυτους που κρατουν τις ομπρελες της Αλεκας. Κατηγορεις το ατομο που ανεβασε την αναρτηση για ποιον λογο?Επειδη αναπαρηγαγε μια πληροφορια αγνωστη τουλαχιστον στο 90% του κοσμου?αν γραψεις Μπρεχτ στο διαδικτυο μαντεψε ποιο αποσπασμα θα σου βγαλει πρωτο πρωτο,αντε πηγαινε να τους κραξεις ολους εναν-εναν.
      υγ-- Και επειδη εισαι ετσι και γνωστης της ελληνικης ορθογραφιας το απασας Ελλαδας τι ειναι ακριβως?Υπαρχουν πολλες Ελλαδες?Μηπως ειναι απασης?Μηπως?Καλο κουραγιο στην γεματη κομπλεξ ζωουλα σου

      Διαγραφή
    2. @ κάποιος
      Κομπλεξικοί, αναρχοφασιστάκι που ’μαθες να ψελλίζεις και να βγάζεις γλωσσίτσα με το απαραίτητο piercing, είναι όσοι σαν τα πρόβατα ακολουθούν τις πλειοψηφίες του 90% χωρίς να μάθουν να ρωτάνε, χωρίς να μάθουν να ψάχνουν, χωρίς να ανοίγουν βιβλία στην έρημη ζωή τους.
      Κι επειδή κι εσύ και κάτι άλλοι που κάνουν τον έξυπνο χρειάζονται μαθήματα ελληνικής γλώσσας, μάθε:
      - ή «ἁπάσης Ἑλλάδος» ή «άπασας Ελλάδας»: το ένα είναι αρχαία ελληνικά, το άλλο νέα, δεν τα μπερδεύουμε.
      - «ἅπας, ἅπασα, ἅπαν» πάει να πει «ολόκληρος, χωρίς εξαίρεση κάποιου τμήματος». Αυτό που εννοείς είναι το «σύμπας, σύμπασα, σύμπαν» που σημαίνει όλα τα τμήματα μαζί: στο πρώτο έχουμε το επιτατικό δασυνόμενο ἁ-, ενώ στο δεύτερο την πρόθεση σύν.
      - τονίζουμε στο λεγόμενο μονοτονικό το ερωτηματικό και τοπικό επίρρημα πού καθώς και το ερωτηματικό και τροπικό πώς για να τα διακρίνουμε από το αναφορικό που και τον ειδικό σύνδεσμο πως. Το ποιος, ποια, ποιο είναι πάντοτε ερωτηματική αντωνυμία και δεν χρειάζεται διάκριση, άρα δεν τονίζεται.
      Τώρα αν είμαι αυτό που λες «σταλινικός», λογαριασμό δεν θα σου δώσω. Ποιος είσαι δηλαδή; Ο Μανιαδάκης ή ο Θεοφιλογιαννάκος;
      Ρε αναρχοφασιστάκια, δεν ζείτε, φυτοζωείτε!
      Ανοίξτε κάνα βιβλίο μπας και μπορέσετε ν’ ανοίξετε μάτια και μυαλά...

      Διαγραφή
    3. το απασας δεν υπαρχει στα νεοελληνικα μπετον μου αρμε,εκτος και αν εκει στο κομμα μιλατε ακομη καθαρευουσα τοτε παω πασο.Τραβα να μοιρασεις καμια σοκοφρετα παρεα με τους χρυσαυγιτες αλα χαλυβουργια style και αιντε στο καλο σου

      Διαγραφή
  10. TELIKA DE MAS EIPES: EINAI ποιος H' ποιός????????????
    e kurie kathigita ??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Το αυθεντικό

    Αντιγράφω από τον σύνδεσμο, στον οποίο παρέπεμψε ο Ανώνυμος της 10ης Φεβρουαρίου 2013 - ώρα 2:57 μ. μ.

    ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ «ΜΗΤΗΡ ΠΑΣΗΣ ΜΑΛΘΑΚΙΑΣ»

    Η παρακάτω φράση:

    „Als die Nazis die Kommunisten holten, habe ich geschwiegen; ich war ja kein Kommunist.
    Als sie die Sozialdemokraten einsperrten, habe ich geschwiegen; ich war ja kein Sozialdemokrat.
    Als sie die Gewerkschafter holten, habe ich geschwiegen; ich war ja kein Gewerkschafter.
    Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.“

    που στα ελληνικά μεταφρασμένη λέει:

    «Όταν οι ναζί άρπαξαν τους κομμουνιστές, σιώπησα• δεν ήμουν βέβαια κομμουνιστής.
    Όταν αυτοί έκλεισαν στην φυλακή τους σοσιαλδημοκράτες, σιώπησα• δεν ήμουν βέβαια σοσιαλδημοκράτης.
    Όταν αυτοί άρπαξαν τους συνδικαλιστές, σιώπησα• δεν ήμουν βέβαια συνδικαλιστής.
    Όταν αυτοί άρπαξαν κι εμένα, δεν υπήρχε κανένας πια που μπορούσε να διαμαρτυρηθεί.»

    ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥ ΜΠΕΡΤΟΛΤ ΜΠΡΕΧΤ ΑΛΛΑ ΤΟΥ ΦΙΛΕΙΡΗΝΙΣΤΗ ΑΝΤΙΦΑΣΙΣΤΑ ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΗ ΘΕΟΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΠΑΣΤΟΡΑ ΜΑΡΤΙΝ ΝΗΜΑΙΛΛΕΡ (MARTIN NIEMÖLLER, 1892–1984).

    Σημειωτέον ότι το αυθεντικό κείμενο της φράσης είναι μόνο το παραπάνω κι όχι οι διάφορες «πιασάρικες» εκδοχές που ευρύτατα κυκλοφορούν στο διαδικτυακό χάος (δες σχετικά την επίσημη ιστοσελίδα του Ιδρύματος Μάρτιν Νημαίλλερ http://www.martin-niemoeller-stiftung.de/4/daszitat/a31).

    Έχω μπουχτίσει να βλέπω δεκάδες φορές επαναλαμβανόμενο το ίδιο λάθος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Για τη φραση εχεις δικιο. Αλλα το υφακι σ δεν το καταλαβαινω. Αν δεν σου αρεσουν μπαρμπαδες, αγραμματοι δεν σε αναγκαζει κανεις να μπαινεις στο blog. Οσο για κουραδομαγκες και αναρχοφασιστες τι να σου πω. Αυτο ειναι το πνευμα για το οποιο μιλας?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @ STROYMFITA
      Βασικά «προσαρμόστηκα» στο ύφος όσων απαντούσα κι αυτό ισχύει και για σένα: δεν σε αποκάλεσα «περίττωμα» γιατί δεν είσαι. Το «αναρχοφασίστες» είναι πολιτικός χαρακτηρισμός κι όχι «vlakako», «gamosundesmo» και «pou sto dialo» του τύπου που είσπραξε γλωσσικά ό,τι του άξιζε.
      Όσο για τα περί «πνεύματος» είμαι έτοιμος να συζητήσω μαζί σου σχετικά άμα βγάλεις το ναζιστικό σύμβολο (στην Ελλάδα μπορεί να θεωρείται πειρατική νεκροκεφαλή, αλλά στην Γερμανία έχει άλλο συμβολισμό) από το μπλογκ σου, ξέρεις ποιο...
      Και το φύλο σου ποιο είναι; Θήλυ; Και μη το εκλάβεις ως «σεξιστική» ερώτηση, απλά ανήκω στην κατηγορία των αντρών που πιστεύουν ότι οι γυναίκες υπερέχουν σε πολλά.

      Διαγραφή
    2. H nekrokefali auti einai sumvolo ton aristeron opadon tis omadas St. Pauli....tpt parapano//

      Διαγραφή
    3. @ Ανώνυμος 13 Φεβρουαρίου 2013 - 8:20 π.μ.
      Η νεκροκεφαλή όπως την βλέπεις, αδαέστατο αναρχοφασιστάκι, ήταν στο Τρίτο Ράιχ το έμβλημα των Waffen-SS ή επί το ελληνικότερον των «Στρατιωτικών Μοιρών Προστασίας» («Μοίρες Προστασίας» είναι η ακριβής ελληνική μετάφραση των Ες-Ες). Κι αυτοί που θεωρείς «αριστερούς» έχουνε τόση σχέση μ’ αυτό τελοσπάντων που λέγεται «αριστερά» όση ο φάντης με το ρετσινόλαδο! Άντε και ζω δεκαετίες στην Γερμανία και θα μου πεις τι είναι και τι δεν είναι «αριστερό» εδώ...

      Διαγραφή
    4. eilikrina, den katalavaino giati arxizeis k me vrizeis..eno ego apla eipa apla k irema ti einai auti i eikona t blog...
      ti na po_
      ostoso, se kamia periptosi den protithemai na katevo sto epipedo s

      Διαγραφή
    5. @ Ανώνυμος 13 Φεβρουαρίου 2013 - 8:44 π.μ
      Ίσως παραφέρθηκα, ανακαλώ τον πολιτικό χαρακτηρισμό και ζητώ κατανόηση. Διατηρώ το «αδαέστατος» γιατί αυτό με κάνει έξαλλο (γι’ αυτό και παραφέρθηκα): ο άκριτος και μαζικός μηρυκασμός χωρίς κριτικό έλεγχο, το «πίστευε και μη ερεύνα». No hard feelings at all, I hope...

      Διαγραφή
  13. paidia ego proteino na to leiksoume edo to thema..
    nomizo pos to kourasame/te!
    i koyventa pia exei parektrapei teleios!
    ti simasia exei an einai i oxi gunaika i "stroumfita"?
    ti simasia exei i nekrokefali p moiazei me ton Es Es eno einai kati allo???
    paidia, pame parakato.... :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή