Δευτέρα, 3 Φεβρουαρίου 2014

 Πανευρωπαϊκή στάση εργασίας στα λιμάνια την Τρίτη - Αλληλεγγύη στους Πορτογάλους λιμενεργάτες

Κινητοποίηση στα κεντρικά γραφεία του ΟΛΠ αύριο Τρίτη 4 Φλεβάρη, στις 8 π.μ. διοργανώνει η «Δημοκρατική Ενότητα» ΟΛΠ, στο πλαίσιο της αυριανής προειδοποιητικής πανευρωπαϊκής 2ωρης στάσης εργασίας από τις 7 π.μ. που έχουν προκηρύξει τα συνδικάτα σε λιμάνια της ευρωπαϊκής ζώνης του Διεθνούς Συμβουλίου Λιμενεργατών για αλληλεγγύη στους Πορτογάλους λιμενεργάτες.

Σε ανακοίνωσή της η «Δημοκρατική Ενότητα» ΟΛΠ σημειώνει μεταξύ άλλων:

«Η αναθεωρημένη “Ευρωπαϊκή Λιμενική Πολιτική” στοχεύει στην πλήρη απελευθέρωση, στην ιδιωτικοποίηση όλου του λιμενικού συστήματος, στην ιδιωτικοποίηση των λιμανιών και την παράδοσή τους στους μονοπωλιακούς ομίλους. Τα λιμάνια, αλλά και όλο το λιμενικό σύστημα θα αποτελέσουν ένα ακόμα χρυσοφόρο τομέα μονοπωλιακής δράσης. Η πολιτική αυτή εφαρμόζεται στον Πειραιά με την παράδοση του ΣΕΜΠΟ στην COSCO. Η πολιτική αυτή εφαρμόζεται με τον έναν ή άλλον τρόπο και στην υπόλοιπη Ευρώπη.

Η τελευταία ανακοίνωση του ΟΛΠ για τα αποτελέσματα οικονομικής χρήσης του 2013 επιβεβαιώνει αυτό που έχουμε καταγγείλει επανειλημμένα. Ανταγωνιστικότητα και ικανοποίηση των αναγκών των εργαζομένων είναι έννοιες ασύμβατες. Έτσι ενώ υπάρχει αύξηση του όγκου δουλειάς σ’ όλες τις δραστηριότητες του ΟΛΠ, ενώ η μείωση του προσωπικού συνεχίζεται, την ίδια στιγμή η παραγωγικότητα έχει ανέβει τα τελευταία χρόνια. Εάν προσθέσουμε την εφαρμογή των αντεργατικών νόμων 4024 κλπ. που διαλύουν τις ΣΣΕ, ο καθένας καταλαβαίνει πλέον ότι οι εργαζόμενοι στον ΟΛΠ ματώνουν για την πολιτική που εφαρμόζει η κυβέρνηση και ο ΟΛΠ υπέρ των εφοπλιστών και των μονοπωλιακών ομίλων.

Η ανακοίνωση του ΟΛΠ μας δείχνει πόσο δημαγωγική είναι η αντιπαράθεση κυβέρνησης ΝΔ - ΠΑΣΟΚ αν η ιδιωτικοποίηση των λιμανιών και ιδιαίτερα του ΟΛΠ γίνει με απευθείας πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών ή με τη μορφή της παραχώρησης επιμέρους δραστηριοτήτων ή μέσω ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα). Αποτελεί εμπαιγμό και κοροϊδία για τους εργαζόμενους στα λιμάνια. Γιατί και οι δύο αυτές λύσεις υπηρετούν τους καπιταλιστές και την κερδοφορία τους.

Αλλά και η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος έχει ψηφίσει και τη συνθήκη του Μάαστριχτ καθώς και την έκθεση "σχετικά με μια ευρωπαϊκή πολιτική για τα λιμάνια", που έβαζε τις βάσεις και άνοιγε το δρόμο να δημιουργηθούν όλοι οι όροι και οι προϋποθέσεις για την παράδοση των λιμανιών και των λιμενικών υπηρεσιών στους μονοπωλιακούς ομίλους, δεν έχει καμιά διαφορά για τους εργαζόμενους. Πολύ δε περισσότερο όταν δεν αμφισβητείται η καπιταλιστική ιδιοκτησία στα λιμάνια.

Οι εργαζόμενοι στα λιμάνια επιβάλλεται να βγάλουν ουσιαστικά συμπεράσματα, να μην εγκλωβιστούν στους μονοπωλιακούς ανταγωνισμούς που είναι ενταγμένοι οι κυβερνητικοί κι εργοδοτικοί συνδικαλιστές.

Τώρα που η επίθεση θα ενταθεί ακόμη περισσότερο, τώρα χρειάζεται με μεγαλύτερο σθένος να υπερασπιστούμε τα εργασιακά μας δικαιώματα στις ΣΣΕ και την ίδια μας τη δουλειά.

Συνάδελφοι, τα λιμάνια, κρίκος στην αλυσίδα των μεταφορών, μπορούν να αποτελέσουν ισχυρό εργαλείο ανάπτυξης στο κράτος που θα έχει ως κριτήριο την ικανοποίηση των κοινωνικών αναγκών και όχι την κερδοφορία του κεφαλαίου. Αυτό μπορεί να γίνει με την ενίσχυση των ταξικών δυνάμεων, για την ανασύνταξη του εργατικού συνδικαλιστικού κινήματος». 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου